مخاطبان بازی های هایپرکژوال چه ویژگی هایی دارند ؟

افراد علاقه مند به سبک هایپرکژوال افرادی هستند که در اوقات فراغت خود، زمانی که در حال استراحت هستند و یا تایم آزاد دارند به این سبک از بازی ها علاقه نشان می دهند و آنچه از اهمیت بالا برای آن ها برخوردار است ساده و راحت بودن این سبک از بازی ها می باشد ، بنابراین توجه به اصل راحتی و ساده بودن در بازی های هایپرکژوال بسیار حائز اهمیت است.

براساس گزارش های منتشر شده کاربران به 5 دلیل بازی های هایپرکژوال را انتخاب می کنند :

  •  کاهش استرس 
  •  گذراندن اوقات فراغت 
  •  تجربه زندگی در یک دنیا و شخصیت دیگر برای مدتی کوتاه 
  •  ایجاد ارتباط با چیزی که در دنیای واقعی به آن علاقه دارند 
  •  تجربه احساس موفقیت پس از گذراندن یک چالش

عناصرکلیدی یک بازی هایپرکژوال : 

 

سادگی : وقتی از سادگی در بازی های هایپرکژوال صحبت می کنیم به این معناست که همه بخش های این سبک از بازی ها باید ساده ، قابل فهم و راحت باشند و کاربران بلافاصله  بعد از دانلود بتوانند به راحتی آن را بازی کنند. 

گیم پلی راحت بازی : در بازی های هایپرکژوال ، عناصر ، منوها و یا اعداد زیادی وجود ندارد و معمولا فقط یک دکمه و یا کنترل کننده دارند و مکانیک بازی های هایپرکژوال بسیار ساده و راحت هستند.

 سیستم حداقل تلاش : همانطور که در موارد قبل ذکر شد بازی های هایپرکژوال نباید به مجموعه ای از مهارت ها ، دوره یادگیری و یا تمرکز بالا نیاز داشته باشد بلکه باید به گونه ای طراحی شوند که افراد در همه حالت ها برای مثال زمانی که در وسایل حمل و نقل عمومی هستند و یا زمانی که درمسیر رفتن به سرکار رفتن هستند بتوانند به سادگی آن را بازی کنند.

MicrosoftTeams-image

سرعت بالای رشد و توسعه در بازی های هایپرکژوال : 

بطور معمول این دسته از بازی ها بعد از چند روز و یا چند هفته به سرعت توسعه می یابند و اگر بازی در دوره تست نشان دهد که دارای پتانسیل برای رشد است ، بازی منتشر و تبلیغ می شود. از معیارهای کلیدی برای نشان دادن اینکه یک بازی دارای پتانسیل برای رشد می باشد می توان به نرخ ریتنشن روز اول و روز هفتم اشاره کرد، اگر ریتنشن روز اول یک بازی بیش از 40 درصد باشد ، بازی ادامه پیدا می کند و اگر شاخص های کلیدی عملکرد بازی برآورده نشود بازی از بین می رود چرا که بی معنی است که برای یک بازی که شانس موفقیت چندانی ندارد تلاش بیشتری انجام دهیم.

ارتباط با ما

تهران سهروردی شمالی نرسیده به میدان پالیزی (شهید قندی) کوچه موزه پلاک 35 واحد 7

021-88761037

office@artingames.ir

پیوندها

Buy now